Skip to main content

مدل تجارت به تجارت (Business-to-business) یا به اختصار  B2B اشاره به کسب و کاری می‌کند که طرف معامله در آن نه مصرف کننده (consumer) بله یک بنگاه یا یک کسب و کار دیگر است که معمولاً به صورت زیر اتفاق می‌افتد:

:: یک کسب و کار برای فرایند تولید خود نیاز به خرید منابع دارد مانند: یک کارخانه تولید غذا که نمک خود را می‌خرد.

:: یک کسب و کار به دلایل عملیاتی (مثلاً یک تولیدکننده مواد غذایی برای حسابرسی امور مالی خود) نیاز به استفاده از خدمات کسب و کار دیگری دارد.

:: یک کسب و کار که کارش ارائه کالاها و خدمات تولید شده توسط دیگر کسب و کارهاست (مانند یک خرده فروش که محصول نهایی را از تولیدکننده مواد غذایی خریداری می‌کند).

سامانه مدیریت خرید و فروش درون بنگاهی(B2B) شرکت فناوران دنیای مجازی، سامانه ایست که بر اساس آخرین جدیدترین فناوری های روز پیاده سازی شده است و بستری مناسب برای تبادلات تجاری بین بگاههای مختلف را بصورت آنلاین فراهم می‌آورد. از طریق این سامانه بستری فراهم می شود تا بنگاههای اقتصادی تولیدی و صنعتی با عضویت در آن به معرفی فعالیت ها، محصولات و خدمات، اطلاعات تماس خود (مشابه یک وب سایت کامل و مستقل) پرداخته و با سایر بنگاهها برای تبادلات تجاری به سادگی ارتباط برقرار نمایند.یعنی اگر این وب سایت را مشابه یک نمایشگاه با غرفه‌های نامحدود در نظر بگیریم، هر بنگاه یا کسب و کاری می‌تواند یکی از غرفه ها را برای معرفی محصولات و خدمات خود برا ی زمان مشخصی اجاره نماید.به عبارت دیگر سایتی می‌باشد به همراه تعداد نامحدود از سایت های دیگر که در دل خود جا داده است.

برخی از ویژگیهای این سیستم عبارتند از:

1- امکان مدیریت اطلاعات بنگاههای اقتصادی
2- امکان تخصیص اعتبار به بنگاهها جهت انجام معاملات بصورت اعتباری(غیر نقدی)
3- امکان تعریف کاربران نامحدود به هر یک از بنگاهها
4- امکان مدیریت کالاها توسط هر یک از بنگاههای اقتصادی
5- امکان دسته بندی کالاها بصورت نامحدود
6- امکان برخورداری بنگاهها از صفحه شخصی برای مشاهده سفارشات دریافتی و ارسالی، گزارش خرید و فروشهای انجام شده، گزارش تغییرات اعتبار و پیگیری خریدهای انجام شده
7- امکان برخورداری از سبد خرید و مدیریت سفارشات
8- امکان تعریف مناقصات توسط هر یک از بنگاهها
9- امکان شرکت در مناقصات و انتخاب برنده و همچنین پرداخت اعتباری وجه

دیدگاه خود را ثبت کنید